Hazel- miljömobilen med högt betyg

En helt basic Sony Ericsson-mobil anpassad för att kunna bära en grön stämpel. Ska den vara extra bra för miljön eller vad? Överraskad kan jag konstatera att jag blev. Den är betydligt mer intressantare än vad de låter.
Hazel är i förhållande till priset ett riktigt kap. Du kommer snart att förstår varför.

Den är tillverkade av återvunnen plast utan miljögifter.

Där finns bland andra Facebook och Walk Mate Eco, en steg räknare som automatiskt översätter promenaden till minskad koldioxidbelastning.

Clear Voice

Jag läste nått om att Sony Ericsson skulle satsa på att få bra ljud, med funktionerna oice Shield, Clear Voice och Intelligent Volume Adaptation om de säger er nått? I detta fall var de inte musik ljudet jag mena utan när någon ringer.

Testar för skoj skulle med att ställa mig i ett rum fulltmed oväsen, sen ringer jag en kompis och trycker på ”oljudsskyddet”. Svaret jag får är att rummet blev alldeles tyst! Kvar är rösten, men kanske lite ljusare i karaktären.

Det mer högfrekventa surret i förlagets serverrum filtreras inte bort lika effektivt. Däremot fungerar Clear Voice-funktionen perfekt, för mig och min motpartner i andra ändan luren.



Hur växthuseffekten ökar har vi nog alla hört någon gång och de är vi människor som påverkar den.

Att återvinna är ett bra sätt att spara energi och naturens resurser. Hazel (sony ericsson) är gjord på återvunnet material som inte innehåller miljögifter.

Nu kan du även www.mobilpengar.se köpa en ny mobil om du återanvänder din gamla.

Att tänka klimatsmart är inte krångligt.

// Anna, Josse, Axberg och Jennie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0