The one who made ecologic fashion- HOT!

Helluu all u smart shoppaholics! gillar du trend, mode, skönhet! då behöver du inte längre vara rädd för att köpa ekoligiskt!

Själv måste jag erkänna att jag alltid tyckt att det varit svårt att  handla ekologiska kläder. Jag har kollat runt ganska mycket på HM efter snygga ekologiska kläder. Men de flesta ekologiska kläder som hittas ute i butikerna är mest basic och rätt tråkiga kläder.

Efter en del letande på nätet gick jag in på www.asos.com. Woow! Falled in love i märket Bllack noir!

   Danska designern Peter Ingwersen som är grundare till märket Bllack noir har gjort det inte alla lyckas med. Han har fått ekologiska kläder att inte se det minsta tråkiga ut, and I love it! .

Att Peter Ingwersenden just blev intresserad av ekologiska kläder berodde endast på vanliga nyheter som vi alla hör om varje dag. Tex hur glaciärer smälter och om den olika fördelningen i världen.

Peter Ingwersen startade därför upp ”Illuminati II” som ligger i Afrika där 3000 bönder jobbar ekologiskt och rättvisemärkt.

    Woow! Tänk att det faktiskt finns människor i världen som tar till sig sånt som detta! Jag måste faktiskt själv säga att allt hemskt man hör om...gör man ingenting åt! Man tänker bara gud va synd, får kanske en tår i ögat och sen fortsätter livet för än själv. Man tänker inte på att man bara kan göra småsaker för att förändra saker som har så stor betydelse för andra människor och miljön i världen. Men att handla ekologiskt är iaf ett steg på väg för mig.

checka in Bllack noirs kollektion här nedanför! woow eller hur? kramis Anna :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0